Deze bonus is onderdeel van het contract tussen Treinschoon! en NS en wordt jaarlijks uitgekeerd bij het behalen van vooraf vastgelegde prestaties bovenop de reguliere uitvoering. De bonus komt volledig ten goede van de operationele schoonmakers en voormannen, een voorbeeld in de schoonmaakbranche.
Kwaliteit en veiligheid
Maaike Kranenborg, hoofd landelijk bureau reiniging NS, spreekt met waardering over de medewerkers: ‘De bonus die krijgen de schoonmaakmedewerkers niet voor niets. Die hebben ze echt zelf verdiend met het behalen de van kwaliteit en door veilig te werken. 77% van de reizigers gaf in 2018 een zeven of hoger voor de reinheid van de trein. Ik ben er ontzettend trots op en dat mogen zij zeker ook op zichzelf zijn.’
Belangrijkste mensen
Nico Schokker, operationeel directeur TreinSchoon!: ‘Voor het zesde jaar op rij vieren we samen deze avond. Onze medewerkers zijn de belangrijkste mensen voor ons. Zij leveren kwaliteit in het schoonmaken van treinen. Maar ook door allerlei andere werkzaamheden zorgen zij voor een nog hogere klanttevredenheid. Bijvoorbeeld door gevonden voorwerpen te registreren en terug te (laten) bezorgen bij de reizigers. De reizigers waarderen dit enorm. Daar krijg ik nou een warm hart van. We gaan er ook dit jaar weer met z’n allen tegenaan!’
Over Treinschoon!
TreinSchoon! is een organisatie gespecialiseerd in het schoonmaken van treinstellen. Het bedrijf is in 2012 door CSU Cleaning Services en Succes Schoonmaak Volendam gezamenlijk opgericht. Beide bedrijven voegen de kennis en tientallen jaren ervaring op het gebied samen in TreinSchoon! Alles is er op gericht om de reiziger in een prettige omgeving te kunnen laten reizen. Vanaf 1 september 2012 verzorgt TreinSchoon! de inwendige reiniging van een gedeelte van het binnenlandse materieel, alsmede het buitenlandse materieel als Thalys, ICE, IC Berlijn en de Eurostar. Meer info op www.treinschoon.nl.